Na základnej škole učil zahraničný lektor
Na základnej škole učil zahraničný lektor
Na základnej škole v obci druhý novembrový týždeň intenzívne "speakovali". Škola sa totiž zapojila do jazykového kurzu organizovaného Medzinárodnou jazykovou agentúrou v Žiline, ktorého podstatou je intenzívna výučba anglického jazyka.
Hodiny s rodeným Angličanom
Žiaci 8. a 9. ročníka sa tak počas celého týždňa zdokonaľovali v najpoužívanejšom cudzom jazyku s rodeným Angličanom. 22-ročný Thomas Hoddinott žije v Žiline jeden rok na Slovensko prišiel v rámci Európskej dobrovoľníckej služby. Študent fyziky túžil po novej životnej skúsenosti a práca lektora sa mu zapáčila. Teší ho najmä výučba na školách v dedinskom prostredí. "Je to vynikajúca príležitosť stať sa súčasťou lokálnej kultúry, je to úplne iný pocit ako práca v meste, zdá sa mi, že tu som viac vítaný." priznal Thomas. Hoci žiaci boli spočiatku nesmelí, aj pre nich sú takéto hodiny príjemným spestrením vyučovacieho procesu. 13-ročná Barbora dodáva: "Obohacujeme si slovnú zásobu, dostane sa nám pod kožu originálny prízvuk a je to aj zábava." Súhlasí s ňou aj spolužiačka Alexandra: "Hodiny sa mi páčia, pretože sú zaujímavé, naučíme sa veľa nových slov a taktiež sa dozvieme mnoho informácií o Anglicku." K dievčatám sa pripája i rovesník Patrik: "Hodiny sa mi páčia, lebo sú zábavné, zaujímavé a dozvieme sa veľa nového."
Výhody jazykového kurzu v miestnej škole
Zaujímavosťou je, že pre žiakov Základnej školy s materskou školou v Dlhom Poli je tento jazykový kurz bezplatný. Všetky náklady hradí občianske združenie Deti z kraja drotárov, ktoré má sídlo v škole a slúži na financovanie rozvoja výchovy a vzdelávania. Do kurzu boli podľa študijných výsledkov zaradení žiaci z ôsmeho ročníka a tých prospechovo slabších nahradili šikovní deviataci. Škola bude v kurze pokračovať aj na jar budúceho roka a postupne by doň chceli zapojiť viacero ročníkov. Význam projektu zdôrazňuje aj riaditeľka Ľubica Heinrichová: "Chceli sme posilniť výučbu anglického jazyka, ktorý je súčasťou už takmer každej práce a žiaci sa tak budú môcť uplatniť na pracovnom trhu v celej Európskej únii. Ovládať cudzí jazyk nie je výhodné len pre intelektovo nadané deti, ale aj pre tie manuálne zručné, ktoré to bude motivovať k lepším výsledkom v škole." Takýmto spôsobom by škola rada prilákala žiakov i z okolitých obcí, najmä Svederníka a Marčeka, odkiaľ mnohí dochádzajú do škôl v meste.